Backgrounds
-->

Followers

Tuesday, December 8, 2015

pendam .


hmm , pendam ?

pastu buat kita tertekan . yela tak semua benda kita cuma boleh pendam , kalu sesekali tu kita luah dapat bantu diri kita jugak . walaupun tak banyak , tapi atleast ada jugak untuk diri kita . jangan nak seksa diri kita pendam sorang sorang , cari sakit untuk diri sendiri ja macam tu . mungkin tak semua orang selesa bagi kita untuk kita luah , tapi bila ada seorang yang kita percaya orang tu akan ada dengan kita hargai kita , alhamdulillah . 

tapi katakan lah kalau taknak luah dekat orang kita boleh sibukkan diri kita buat benda lain , supaya kita tak terlampau fikir . nanti dok murung sedih sedih macam tu , takmau lah . so nak taknak bercakap , pastu fikir . menangis ? tak salah . menangis jala , tu salah satu cara untuk buat kita lega jugak . tapi kalau 24 jam menangis buat penat badan , buat sakit kepala ja . buat sakit ja semua tu , so guna lah cara lain . mungkin dengan family , mungkin dengan kawan . tapi mungkin jugak tak selesa . so kita beli buku ka , kita bebel bebel sorang sorang . atleast benda tu tak terbuku dalam hati , diluah dalam buku . biarlah orang nak kata mengada ka apa ka ? tapi benda tu kita buat untuk diri kita .

ingat kita kena fikir diri kita sama , kita jangan nak selalu sangat fikir orang belum tentu orang tu akan fikir kita . faham ? faham syasya ? 

benda ni kita buat untuk kita , supaya kita tak hilang diri kita yang ceria kuat bebel kuat sembang hilang yang positif jangan gantikan yang negatif . 

No comments:

Post a Comment